Evet, borcu olan bir kişi, temel ihtiyaçları ve borçlarını düştükten sonra nisap miktarı kadar mala sahipse kurban kesebilir. Ancak, bu şartları sağlamıyorsa kurban kesmesi gerekmez.
Kurban ibadetinin vacip olması için kişinin bazı mali yeterlilik şartlarını taşıması gerekir. İslam dininde kurban kesme ibadeti, belirli niteliklere sahip Müslümanlar için yerine getirilmesi gereken önemli bir ritüeldir. Kurban kesmekle yükümlü olabilmek için öncelikle akıllı ve ergen olmak şartı aranmaktadır. Ayrıca kişinin mukim (yolcu olmamak) olmak durumu da kurban kesme yükümlülüğü için gereklidir. Mali açıdan ise zekât nisabına (80.18 gr altın veya değeri) denk mala sahip olmak gerekmektedir. Bu da kurban ibadetinin mali bir ibadet olduğunu gösterir. Önemli bir husus da bu mal varlığının kişinin bu mala borçları ve temel ihtiyaçları çıkarıldıktan sonra sahip olmak şartıyla değerlendirilmesidir. Yani kişinin temel giderleri ve borçları düşüldükten sonra nisap miktarı kadar malı kalıyorsa kurban kesmekle yükümlü olur.
İslam dini, Müslümanların mali durumlarını göz önünde bulundurarak kurban ibadetini şarta bağlamıştır. Kişinin ekonomik zorluk yaşadığı bazı durumlarda kurban kesmesi zorunlu değildir. Örneğin, borcun geri ödemesi yaklaştıysa ve bu ödeme için ayrılan miktar, elindeki mal varlığını azaltıyorsa, kurban kesmek yerine borcunu ödemesi önceliklidir. Aynı şekilde, kişinin geliri giderini karşılamıyorsa, temel ihtiyaçlarını bile karşılamakta zorlanıyorsa, kurban kesme yükümlülüğü ortadan kalkar. Diğer yandan, elinde kalan para ile kurban keserse geçim sıkıntısı yaşayacaksa, kendisini ve ailesini zor duruma düşürecekse, İslam'ın kolaylık prensibi gereği kurban kesmemesi daha uygundur. Zira İslam'da ibadetler insanı zorluğa sokmak için değil, Allah'a yaklaşmak için emredilmiştir.
İslami açıdan Eğer kredi borcu çıkarıldığında geriye nisap miktarı kadar mal kalıyorsa kurban kesebilir. Bu durum, kişinin mali durumunu borçlarından sonra değerlendirmek gerektiğini gösterir. Kurban kesmenin şartlarından biri ekonomik yeterlilik olduğundan, borçlarınızı düştükten sonra elinizde kalan varlık nisap miktarını aşıyorsa, kurban kesmekle yükümlü olursunuz. Ancak borçlarınız varlıklarınızın büyük kısmını kapsıyorsa ve geriye nisap miktarından az mal kalıyorsa, kurban kesmek sizin için vacip değildir. Bu durumda önceliğiniz borçlarınızı ödemek olmalıdır. Dini yükümlülükler mali durumunuza uygun olarak belirlenir.
Kredi kartı borcu olan biri kurban kesip kesemeyeceği konusunda İslami kurallara bakmalıdır. Kişinin mali durumu, borçları ve varlıkları bu konuda belirleyicidir. Aynı şekilde, toplam borçlar ve ihtiyaçlar düşüldüğünde nisap kadar mal kalıyorsa vacip olur. Yani kişi borçlarını ödedikten sonra hala dini açıdan belirlenen asgari varlık miktarına (nisap) sahipse, kurban kesmekle yükümlüdür. Ancak borçlarını ödeyemeyecek durumda olan veya borç ödemesi sonrasında nisap miktarı kadar malı kalmayan kişiler için kurban kesmek zorunlu değildir.